Vuxna

 
Zumba
En blandning av dans och fitness inspirerat av linska rytmer såsom salsa, merengue, reggaeton, cumbia och bollywood. Enkelt, effektivt och framför allt roligt! Ett perfekt pass för dig som gillar att röra sig till musik.
 
LGF Strong
LGF Strong är föreningens egna koncept och utgår från funktionell träning som innebär mångsidig och ändamålsenlig träning. Under passet tränar vi både styrka, uthållighet, kroppskontroll och balans. Eftersom du jobbar utgående från dina egna förutsättningar passar denna träning såväl nybörjare som träningsfreak. Varje pass har olika innehåll och leds av olika instruktörer. Utmana dej själv och kom med och svettas i ett glatt gäng :)!
 

Yoga (Ashtanga vinyasa) 

Yoga ger dej möjlighet att uppleva meditationen i rörelsen. Ashtanga Vinyasa är en flödande och dynamisk yogaform och består av rörelser som utförs i ett kontrollerat men mjukt flöde i takt med din egen andning. Klä dig i sköna träningskläder och ta med egen matta (eller låna av LGF) och eventuellt en filt till avslutningspositionen dödmansställning. 

Motionsgymnastik 
Riktar sig till damer i alla åldrar som tycker om att motionera till musik. Vanliga motionspass med enkla men effektfulla övningar varvas med käppgymnastik och mer dansanta pass. Dammotionen arrangeras i amarbete med KRS MI.
 
Muskelmix
Enkel, effektiv och funktionell styrketräning till musik! Funktionell styrketräning innebär att man, förutom styrka, utvecklar stabilitet, rörlighet, balans och koordinationsförmåga med övningar som aktiverar många olika muskler samtidigt. Detta innebär att du kopplar ihop kroppens olika delar och tränar din kropp som en enhet. Målet med denna typ av träning är att uppnå en funktionell kropp för att klara av belastningar inom vardagen. Funktionell träning är ändamålsenlig träning helt enkelt! I MUSKELMIX tränar vi både med den egna kroppen som belastning och med redskap. Vi börjar alltid passet med en enkel uppvärmning och avslutar med gemensam stretch. Ta med egen jumpamatta. Kursen arrangeras i samarbete med KRS MI.