Ungdomar

Ungdomar

Dancemix
Riktar sig till ungdomar i högstadie- och gymnasieåldern som är intresserade av att träna olika former av modern dans, hip-hop, aerobic, jazzdans och skapande verksamhet. 

Zumba
En blandning av dans och fitness inspirerat av latinska rytmer såsom salsa, merengue,  reggaeton, cumbia, cha-cha och bollywood. Enkelt, effektivt men framför allt roligt! Ett perfekt pass för dig som gillar att röra sig till musik.

LGF Strong 
Föreningens egna koncept och utgår från funktionell träning som innebär mångsidig och ändamålsenlig träning. Under passet tränar vi både styrka, uthållighet, kroppskontroll och balans. Eftersom du jobbar utgående från dina egna förutsättningar passar denna träning såväl nybörjare som träningsfreak. Varje pass har olika innehåll och leds av olika instruktörer. Utmana dej själv och kom med och svettas i ett glatt gäng 🙂

Muskelmix 
Enkel, effektiv och funktionell styrketräning till musik! Funktionell styrketräning innebär att man, förutom styrka, utvecklar stabilitet, rörlighet, balans och koordinationsförmåga med övningar som aktiverar många olika muskler samtidigt. Detta innebär att du kopplar ihop kroppens olika delar och tränar din kropp som en enhet. Målet med denna typ av träning är att uppnå en funktionell kropp för att klara av belastningar inom vardagen. Funktionell träning är ändamålsenlig träning helt enkelt! I MUSKELMIX tränar vi både med den egna kroppen som belastning och med redskap. Vi börjar alltid passet med en enkel uppvärmning och avslutar med gemensam stretch. Ta med egen jumpamatta. Kursen arrangeras i samarbete med KRS MI.

Soma move
En holistisk träningsform som involverar stora muskel- och bindvävskedjor. Rörelser utförs i ett flöde där kondition, styrka, spänst, balans, rörlighet och koordination kombineras. Soma betyder kropp på grekiska och move betyder rörelse på engelska. Kraft, Rytm, Grace och Stillhet är ledorden för Some Move. I Some Move utförs rörelserna enligt egen förutsättning och lämpar sig därmed för såväl nybörjare som träningsvana.
Ta med egen jumpamatta.